Dzisiaj odwiedziła nas mama Michała z klasy 2a. Dym, kolorowa piana, nagłe reakcje oraz radość uczniów to rzeczy, których dziś nie zabrakło!
Dziękujemy za cenną lekcję chemicznych doświadczeń!
Dzisiaj odwiedziła nas mama Michała z klasy 2a. Dym, kolorowa piana, nagłe reakcje oraz radość uczniów to rzeczy, których dziś nie zabrakło!
Dziękujemy za cenną lekcję chemicznych doświadczeń!
Za nami pełen emocji i dobrej zabawy Dzień Sportu! Uczniowie rywalizowali w różnych konkurencjach sportowych, wspierali swoje drużyny i przede wszystkim świetnie się bawili.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za zaangażowanie, energię i pomoc w organizacji – bez Was nie byłoby tak wspaniale!
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wydarzenia – uśmiechy, sportowy duch i niezapomniane chwile gwarantowane!
2 czerwca obchodziliśmy w oddziale przedszkolnym Dzień Dziecka. Zadbaliśmy o to, aby wszystkie buzie były uśmiechnięte. Świętowaliśmy już od samego rana. Na dzieci czekało sporo niespodzianek. Wszystkim dzieciom życzymy spełnienia marzeń, radości i zdrowia.
W westernowej atmosferze podczas festynu, który odbył się dzisiaj w naszej szkole bawiły się dzieci i dorośli, królowały kapelusze, chusty i dobry humor. Można było obejrzeć występy dzieci, pokaz jazdy konnej, przejechać się bryczką, zjeść pyszną grochówkę i placek.
Atrakcji było bardzo dużo, atmosfera wspaniała, cóż więcej nam potrzeba?
Do zobaczenia za rok:)
Klasy 1b, 2a, 2b oraz oddzial przedszkolny odwiedziły Ośrodek Edukacji-Przyrodniczo- Leśnej w Nadleśnictwie Pniewy.
Wzieliśmy udział w lekcji edukacyjnej, podczas której poznaliśmy znajdujące się w okolicy stanowiska cennych, chronionych gatunków roślin. Poznaliśmy sposób pozyskiwania naturalnego surowca jakim jest drewno, podkreślając jego duże znaczenie dla człowieka i gospodarki.
Nie zabrakło również elementów popularyzujących rekreację na łonie natury. Dzieci mogły wesoło bawić się w pięknym otoczeniu przyrody rozwijając zarazem umiejętności sportowe.
Na koniec ognisko z pysznymi kiełbaskami!
Rozstrzygnięcie konkursu ekologicznego „EKO Szkoła – Szamotuły, tu się segreguje!” już za nami!
Dziś w Urzędzie Miasta i Gminy Szamotuly odbyło się oficjalne ogłoszenie wyników niezwykle kreatywnego konkursu, którego celem było wykonanie koszy do segregacji odpadów z materiałów pochodzących z recyklingu.
Z ogromną dumą informujemy, że w etapie szkolnym do finału zakwalifikowały się aż trzy klasy: 1a, 1b, 5a.
Szczególne gratulacje dla klasy 1a, która zdobyła III miejsce w całym konkursie!
Jesteśmy dumni z pomysłowości, zaangażowania i ekologicznej świadomości wszystkich uczestników!
Gratulujemy naszym uczniom i wszystkim laureatom!
Konkurs odbył się pod patronatem Piotra Michalaka – Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły oraz firmy BIO SYSTEM.
Sponsorem nagród był Zakład Gospodarki Komunalnej w Szamotułach.
Kolejne spotkanie w ramach doradztwa zawodowego i kolejny niezwykły gość. Tym razem nasz absolwent – pan Mikołaj Pierko, właściciel firmy Stolarnia Dęborzyce – podzielił się z młodzieżą swoim doświadczeniem w branży stolarskiej.
Opowiedział też o trudach, jakie musiał pokonać, aby spełnić swoje marzenie o własnej działalności gospodarczej.
Serdecznie dziękujemy za poświęcony czas na edukowanie naszych podopiecznych.
Nasza placówka realizuje projekt „Miasto i Gmina Szamotuły dla przedszkolaków!”. Projekt realizowany jest w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW) w ramach działania 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe, Numer i nazwa Priorytetu w ramach Programu Regionalnego Priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+)
Cel projektu: Celem głównym projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości edukacji przedszkolnej na terenie Miasta i Gminy Szamotuły poprzez realizację: zajęć dodatkowych, zajęć kompensacyjnych i wyrównujących szanse dzieci, zakup pomocy dydaktycznych do realizacji wyżej wymienionych zajęć, organizację wyjazdów edukacyjnych dla dzieci, rozwijanie kompetencji/ kwalifikacji nauczycieli poprzez realizację szkoleń/ studiów podyplomowych,
Zakres rzeczowy projektu obejmuje następuje działania:
- Rozszerzenie oferty Ośrodków Wychowania Przedszkolnego o dodatkowe zajęcia realizowane poza bezpłatnym czasem funkcjonowania 3 Ośrodków Wychowania Przedszkolnego na terenie Miasta i Gminy Szamotuły tj. zajęcia specjalistyczne (logopedyczne, integracji sensorycznej, rewalidacyjne, zajęcia z psychologiem, korekcyjno-kompensacyjne, terapia ręki), zajęcia w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych (matematyczne z elementami kodowania/ origami, teatralne, przyrodniczo-eksperymentalne), inne o charakterze terapeutycznym (rytmiczne, logorytmiczne, taneczne, umuzykalniające). Oferowane w ramach projektu wsparcie odnosi się do realizacji zajęć dodatkowych, które nie pokrywają się z realizacją obowiązkowego wsparcia, wynikającego z podstawy programowej Ośrodków Wychowania Przedszkolnego.
- Szkolenia/ studia podyplomowe dla nauczycieli wychowania przedszkolnego m.in. Integracja sensoryczna, pedagogika specjalna – logopedia, terapia miofunkcjonalna.
W ramach realizacji zajęć dodatkowych dla dzieci zakupione zostaną innowacyjne pomoce dydaktyczne dostosowane do wieku i stopnia rozwoju dzieci ułatwiające organizację i prowadzenie tych zajęć. Zakupione pomoce pozwolą na wprowadzenie nowych metod pracy. Ponadto w ramach projektu dzieci będą miały okazję uczestniczyć w wyjazdach edukacyjnych rozwijających kompetencje proekologiczne.
W ramach projektu przewidziano realizacje niżej wymienionych działań:
- Zajęcia dodatkowe dla dzieci przedszkolnych uczęszczających do Przedszkola nr 5 w Szamotułach
- Zajęcia dodatkowe dla dzieci przedszkolnych uczęszczających do Oddziału Przedszkolnego przy SP w Pamiątkowie
- Zajęcia dodatkowe dla dzieci przedszkolnych uczęszczających do Oddziału Przedszkolnego przy SP w Otorowie
- Doskonalenie umiejętności oraz kompetencji zawodowych nauczycieli zatrudnionych w Ośrodkach Wychowania Przedszkolnego w Pamiątkowie
Planowane efekty realizacji projektu:
- Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 430 osób
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 5 osób
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 155 osób
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 3 podmioty
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 17 osób
Planowane rezultaty realizacji projektu:
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 5 osób
- Liczba dzieci, które uczestniczyły w dodatkowych zajęciach / eventach / wycieczkach w edukacji
przedszkolnej – 430 osób
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, które otrzymały wsparcie – 155 osób
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty, które zostały doposażone w sprzęt/pomoce dydaktyczne – 3 podmioty
Data rozpoczęcia realizacji projektu 2024-09-01
Data zakończenia realizacji projektu 2027-06-30
Całkowita wartość projektu: 988 625,50 zł
Kwota dofinansowania: 790 900,40 zł
Kwota dofinansowania UE: 692 037,85 zł
Nasza placówka realizuje projekt „Inni a tak samo równi – edukacja włączająca w Gminie Szamotuły”. Projekt realizowany jest w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW) w ramach działania 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe, Numer i nazwa Priorytetu w ramach Programu Regionalnego Priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+)
Cel projektu: Nabycie/uzyskanie kwalifikacji/kompetencji przez 23 nauczycieli oraz nabycie kwalifikacji/kompetencji przez 237 uczniów w 7 placówkach na terenie Miasta i Gminy Szamotuły.
Zakres rzeczowy projektu obejmuje następuje działania:
- realizacja zajęć specjalistycznych dla 221 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- realizacja kursów/szkoleń/studiów dla 23 nauczycieli w zakresie edukacji włączającej
- adaptacja 7 placówek edukacyjnych oraz wyposażenie w niezbędne sprzęty i pomoce dydaktyczne dla potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- realizacja warsztatów wspierających 15 rodziców uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- realizacja zajęć dla 244 uczniów ukierunkowanych na rozwijanie postaw związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji.
W ramach projektu przewidziano realizacje niżej wymienionych działań:
- dostosowanie placówek do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami zgodnie z Projektem „Przestrzeń dostępnej szkoły”
- rozwój kompetencji i kwalifikacji kadr w zakresie edukacji włączającej
- organizacja zajęć specjalistycznych dla dzieci z Przedszkola nr 4 w Szamotułach
- organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Szamotułach
- Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Szamotułach oraz dzieci z Oddziału Przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 2 w Szamotułach.
- Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Szamotułach, a także wsparcie specjalistyczne dla osób z otoczenia uczniów.
- Organizacja zajęć specjalistycznych dla dzieci z Oddziału Przedszkolnego w Szkole Podstawowej w Otorowie.
- Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów Szkoły Podstawowej w Przyborowie.
- Działania mające na celu walkę ze stereotypami i zapobieganiem dyskryminacji.
- Zatrudnienie dodatkowego personelu.
Planowane efekty realizacji projektu:
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie
edukacji włączającej – 7 szt.
- Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 3 szt.
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych
wsparciem – 221 osób
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 7 podmiotów
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem -23 osoby
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych
wsparciem – 296 osób
- Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 104 osoby
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 59 osób
Planowane rezultaty realizacji projektu:
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 23 osoby
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 237 osób
Data rozpoczęcia realizacji projektu 2024-11-01
Data zakończenia realizacji projektu 2026-06-30
Całkowita wartość projektu: 2 443 178,00 zł
Kwota dofinansowania: 2 198 860,20 zł
Kwota dofinansowania UE: 1 710 224,60 zł
We wtorek 27 maja reprezentacja chłopców ze Szkoły Podstawowej w Otorowie brała udział w Finale Wojewódzkim XXVI Igrzysk Dzieci w siatkówce plażowej. Zawody odbyły się w WOSiR we Wrześni. Siatkówka plażowa w tej kategorii wiekowej rozgrywana była po raz pierwszy w historii.
Zawody rozegrane zostały systemem brazylijskim do dwóch przegranych spotkań. SP Otorowo przegrało 0:2 z SP Września, wygrało 2:0 z SP Ryczywół i przegrało 0:2 z SP Nowy Dolsk. Ostatecznie nasz zespół zajął miejsca VII-VIII.
Gratulujemy!
Dzisiaj w naszej szkole gościliśmy państwa Sarę i Mikołaja – właścicieli szamotulskiej palarni kawy Zao Coffee.
Uczniowie klas 7–8 w ramach doradztwa zawodowego wysłuchali niezwykle ciekawej historii powstania działalności gospodarczej naszych gości. Dowiedzieli się również, jak wygląda proces wypalania kawy – od ziarenka do aromatycznego naparu.
Dziękujemy za to inspirujące spotkanie!
Szacuje się, że pszczoły zapewniają produkcję ⅓ żywności na całym świecie, ponieważ owady te zapylają aż 77% gatunków roślin na całym świecie, z których wytwarzane są produkty spożywcze, które są pożywieniem dla ludzi.
Dlatego właśnie ONZ ustanowiła Światowy Dzień Pszczół, by uświadomić wszystkim jak ważne są pszczoly w naszym ekosystemie.
Z tej okazji ten ważny Dzień obchodziliśmy w klasach drugich. Dzięki uprzejmości rodziców naszej koleżanki Ani mieliśmy okazję zobaczyć ul, poznać jego budowę i szczegółowe przeznaczenie oraz dowiedzieć się wielu ciekawostek na temat rodziny pszczelej. Dziękujemy za poświęcony czas, przekazaną wiedzę podczas tak cennej lekcji oraz za słodkie miodowe upominki. Dziękujemy!
23 maja nasi uczniowie: Adrian Gumny, Szymon Dziudziel oraz Amelia Głucha reprezentowali naszą szkołę w Powiatowym Międzyszkolnym Konkursie Pierwszej Pomocy dla klas edukacji wczesnoszkolnej o tytuł Małego Ratownika Pierwszej Pomocy.
Konkurs odbył się w Szkole Podstawowej w Ostrorogu i zgromadził aż 13 szkół z naszego powiatu!
Część teoretyczna (test pisemny) obejmowała szeroki zakres wiedzy:
– obowiązek udzielania pomocy
– wezwanie służb ratunkowych
– ocena stanu poszkodowanego
– resuscytacja krążeniowo-oddechowa
– krwotoki, rany, urazy, ciała obce
– nagłe zasłabnięcia
– apteczka i użycie AED
Część praktyczna to dwa zadania:
Udzielenie pomocy osobie z zatrzymanym krążeniem z użyciem AED
Pomoc osobie nieprzytomnej, ale oddychającej.
Nasi uczniowie spisali się znakomicie, wykazując się doskonałą wiedzą i umiejętnościami praktycznymi – jesteśmy z Was bardzo dumni!
Dziękujemy naszym reprezentantom oraz p. Marice Blachnierek-Tacik za profesjonalne przygotowanie do konkursu!
Dziękujemy również Szkole Podstawowej w OstroroguSzkoła Podstawowa im. Jana Ostroroga w Ostrorogu za zaproszenie i wzorową organizację wydarzenia!
#MałyRatownik #PierwszaPomoc #DumaSzkoły #WielkieSerca #SzkołaZPasją #BezpieczeństwoOdNajmłodszychLat
W czwartek, 21 maja odbył się X Festiwal Piosenki Polskiej w Baborowie. Wśród 25 uczestników znaleźli się uczniowie, których można posłuchać:
Julia Kieruj
Lena Piechowiak
Natalia Stieler
Gratuluję udziału!
Artur Hoffmann
W dniu dzisiejszym, w naszej szkole odbył się pokaz historyczny nt. powstania warszawskiego, przygotowany przez grupę Rekonstrukto. Historia eksperymentalna z Lublina. W spotkaniu udział wzięli uczniowie z klas VI - VIII. Pełna zaangażowania prowadzących, bardzo dynamiczna i przede wszystkim ciekawa prezentacja spotkała się z aktywnym zainteresowaniem publiczności. Możliwość wzięcia do rąk replik broni, przymierzenia mundurów, hełmów i innych akcesoriów wojskowych usatysfakcjonowała wszystkich.
Dziękujemy za tę żywą lekcję historii.
W ramach projektu „Miasto i Gmina Szamotuły dla Przedszkolaków”, nasze przedszkolaki miały okazję wziąć udział w wyjątkowej wycieczce do Ogrodu Ekologicznego w Wirach Ogród Ekologiczny "Gładysiakowie"
Dzieci uczestniczyły w warsztatach „Słodkie co nieco”, podczas których poznały życie pszczół i ich ogromne znaczenie dla środowiska, wędrowały ścieżką edukacyjną pełną ciekawostek, degustowały pyszny miód, a także wykonały własne prace plastyczne inspirowane tematyką pszczelarską.
To była niezapomniana przygoda pełna nauki, zabawy i smaków natury!
Projekt współfinansowany z Funduszy Europejskich
#FunduszeUE#FunduszeEuropejskie
Uczniowie należący do Szkolnego Klubu Wolontariusza odwiedzą wkrótce seniorów przebywających w Domu Dziennego Pobytu - Betlejemka w Szamotułach.
Z tej okazji ogłaszamy zbiórkę kawy, herbaty oraz ciaseczek.
Prosimy o wsparcie naszej akcji!
Zbiórka trwa do 30 maja 2025 r.
Dary można zostawić we wskazanym miejscu przy drzwiach szkoły.
Z góry dziękujemy!
W dniach 19 - 21 maja w naszej szkole odbyły się rekolekcje. W tym roku pozwoliły uczniom odkrywać "Zaproszenia", które Pan Bóg kieruje do każdego człowieka: istnienie, poznanie Boga, miłość, współpraca, sakramet pokuty i pojednania, przyjaźń, nadzieja, eucharystia, świętość i wielbienie.
Podczas spotkań rekolekcyjnych uczniowie na podstawie Pisma Świętego, biografii błogosławionych i historii życiowych nauczyli się szukać tych "Zaproszeń" w swojej codzienności.
Rekolekcje zachęciły uczestników do podjęcia osobistej refleksji i niewątpliwie był to czas, który pozwolił im zatrzymać się w codziennym zabieganiu, przemyśleć relację z Bogiem i drugim człowiekiem oraz umocnić w wierze.
Dziękujemy siostrze Annie Kosińskiej za przygotowanie rekolekcji oraz siostrom prowadzącym zajęcia.
Temat: "Stawiam granice"
Grupa: klasy 1–3
To już kolejna lekcja realizowana w ramach Programu Młode Głowy, zainicjowanego przez Fundację UNAWEZA.
Celem programu jest wsparcie psychiczne dzieci i młodzieży oraz rozwijanie ich kompetencji emocjonalno-społecznych.
To ważny krok w budowaniu pewności siebie i zdrowych relacji!
Zajęcia z robotyki i programowania Lego dla dzieci w naszej szkole są nowoczesną formą edukacji, która łączy zabawę z nauką.
Zapraszamy na obejrzenie filmu podsumowującego projekt!
Powered by aSc EduPage