Wykłady akademickie w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030.
3 grudnia 2025 r. uczniowie klasy piątej wzięli udział w wykładzie poświęconym najnowszym badaniom dotyczącym wpływu gier na zdrowie psychiczne. Spotkanie poprowadził prof. Łukasz Kaczmarek (UAM), który obalił kilka popularnych mitów oraz przedstawił pozytywne aspekty grania, mogące dla wielu okazać się zaskoczeniem .
Podczas wykładu omówiono także naukowe zasady, dzięki którym granie może być bezpieczne i sprzyjać dobremu samopoczuciu . Uczniowie dowiedzieli się, w jakich sytuacjach gry wspierają zdrowie, a kiedy mogą stać się zagrożeniem .
Dzięki udziałowi w spotkaniu młodzi gracze lepiej rozumieją, jak grać odpowiedzialnie, aby czerpać z aktywności gamingowej jak najwięcej korzyści i minimalizować ryzyko negatywnych skutków .
W wydarzeniu uczniom towarzyszyła nauczycielka, pani Magdalena Michalak .
Już wkrótce – kolejne wartościowe wykłady w ramach projektu!